SP w Piotrowicach
Forum Szkoły Podstawowej nr 3 w Piotrowicach

Język niemiecki - przygotowanie do sprawdzianu

Marta7654 - 2011-10-23, 13:59
Temat postu: przygotowanie do sprawdzianu
na najbliższy sp z niemieckiego trzeba umiec wszytski te formy nie regularne ??

[ Dodano: 2011-10-23, 15:00 ]
czy tylko wybrane bo tego jest strasznie duzo i nie bede ukrywac ze nie łatwo sie bedzie tego nauczyc :-?

Tofik - 2011-10-23, 18:01

Macie sprawdzian z niemieckiego?! :mrgreen:
Marta7654 - 2011-10-23, 19:41

noo. i to jeszcze z gramatyki! normalnie zgroza :-/
Greif - 2011-10-23, 20:25

Noo mówiłem, że nie będzie łatwo, będą te czasowniki, które były w części gramatycznej, czyli od G7 do końca, w zeszycie też coś tam jest, nie? :-)
Tofik - 2011-10-23, 21:39

Haha :-P Wiedziałam, że ma być kilka zmian od tego roku... Inne testy gimnazjalne, zmienione przedmioty. Ale żeby sprawdziany z niemieckiego? :mrgreen: Ja nie mogę... Co się teraz w tej szkole wyprawia :-P ;-)
Greif - 2011-10-23, 23:01

Haha... :-P

A co tam u Absolwentki słychać? :-) Męczysz się dalej z niemieckim czy masz bardziej popularne języki?

Marta7654 - 2011-10-24, 14:06

ale Prosze Pana. tych czasownikow nieregularnych jest cala stronaa to co ja mam wszystkie wykuc czy jak ?

no Tofik same zmiany w tej szkole. ale nie wiem czy to na lepsze nam wyjdzie ..

Greif - 2011-10-24, 15:51

Marta7654 napisał/a:
co ja mam wszystkie wykuc

A po co są reguły? Wystarczy zestawić grupę taką, grupę siaką itd.
Połowa to czasowniki regularne, przecież ich nie trzeba kuć. Z głową jakoś do tego podejdź.

Marta7654 - 2011-10-24, 17:38

o tym wiem ze połowa jest regularnych i tych nie muszę sie uczyc ;D
ale dużo jest tych nieregularnych wiec pytam czy wszystkich znaczenie trzeba znac ?

Tofik - 2011-10-24, 18:07

Absolwentka by chętnie wróciła do skromnych progów naszego Gimnazjum :-)
Niemiecki mam, ale nie nazwałabym tego męczarnią :-P Pani jest wymagająca, ale są efekty :-) Ja tam zawsze lubiłam niemiecki, także nie narzekam, przynajmniej na razie... :-P :-)

Greif - 2011-10-24, 21:18

Marta7654 napisał/a:
czy wszystkich znaczenie trzeba znac

Najlepiej by było.... :-)
Zresztą nie trzeba znać wszystkich znaczeń, żeby dobrze zdania zrobić, sprawdzian nie będzie polegał na tłumaczeniu na polski, tylko skleceniu poprawnych zdań z rozsypanki, trzeba znać szyk zdania w Perfekcie, no i tworzenie tych imiesłowów (o odmianie posiłkowych nie wspomnę). To jedno z ćwiczeń, a w drugim będzie grupa czasowników w bezokoliczniku do wstawienia do zdań z lukami w odpowiedniej formie i z odpowiednim posiłkowym, tak jak mówiłem...

słonko - 2011-10-25, 21:17

Oj widzę, że są na tym poziomie co i my, tylko że ja już to mam za sobą i wcale to takie straszne nie jest, jak się ma dobrego nauczyciela ;-)

Proszę pana dlaczego pan się nie pofatygował i im tego nie porozdzielał nie rozumiem? Nasza pani nam wszystko zrobiła, wytłumaczyła i trzeba było się nauczyć, a z perfektu były tylko 3 kartkówki i sprawdzian ;-)

Greif - 2011-10-25, 21:31

Bo stawiam na samodzielność, wytłumaczyłem swoje i a każdy uczeń miał możliwość pofatygowania się do mnie ze zrobionymi ćwiczeniami, bym ocenił, poprawił błędy itd. ;-)

A tak poza tym, skąd masz info, że nie porozdzielał itd... w części gramatycznej wszystko jest, więc proszę bez takich.

słonko - 2011-10-26, 14:52

No z tego jak zapisała to jedna z uczennic wygląda na to że jest to nie czytelne. Przynajmniej tak wnioskuję.
Sama z początku myślałam, że będzie to nie do przeskoczenia, tym bardziej że przerwały to wakacje i po wakacjach pisaliśmy godzinny sprawdzian z tego, ale było to tak zrobione, że nie siedziałam nad tym długo, żeby to powtórzyć ;-)

Ever - 2011-10-26, 17:44

Greif napisał/a:
A tak poza tym, skąd masz info, że nie porozdzielał itd

Stąd wie, że wcześniej pan napisał
Greif napisał/a:
A po co są reguły? Wystarczy zestawić grupę taką, grupę siaką itd.
Połowa to czasowniki regularne, przecież ich nie trzeba kuć. Z głową jakoś do tego podejdź.
, czyli zasugerował pan Marcie by sama sobie podzieliła. Tak piszę, bo później jest, że ktoś się poskarżył.
Ja sobie już podzieliłam i problemów nie mam :)

Greif - 2011-10-26, 18:28

No uznałem, że uczniowie są na tyle inteligentni, że mając czasowniki w części gramatycznej, potrafią to sobie podzielić na grupy wg każdej z zasad i stopniowo przyswoić (przede wszystkim robiąc ćwiczenia). Było na to dużo czasu. Ja cały czas mogę coś jeszcze wyjaśnić na forum (na privie, jeśli ktoś np. się wstydzi pisać publicznie).
Marta7654 - 2011-10-26, 18:55

ja tez juz mniej więcej podzielilam na grupy te czasowniki i jest okey ;-)
teraz tylko ogarnac reguły ...
dobrze ze przynajmniej nie bedzie tłumaczen :-D

Greif - 2011-10-26, 19:10

No nie będzie, trzeba tylko wyłowić sens zdania mniej więcej, żeby wiedzieć, który czasownik gdzie wstawić.
Marta7654 - 2011-10-26, 20:02

to pamietam już co bedzie mniej więcej. mówił pan na lekcji ;-)
słonko - 2011-10-26, 21:09

Ale im pan życie komplikuje... nie rozumiem.... ;-) ;-)

Ale mimo wszystko cieszcie się póki możecie ;-) Jak was to pocieszy mam jutro tylko 4 godziny języka niemieckiego... :-)

Greif - 2011-10-26, 21:19

słonko napisał/a:
Ale im pan życie komplikuje...

Czasy podawania na tacy wszystkiego się skończyły w podstawówce, teraz już będzie tylko gorzej (mniej wygodnie), lepiej niech się przyzwyczajają do samodzielnej analizy materiału do nauki, przyda im się to w średniej. ;-)

słonko - 2011-10-27, 07:11

Czy ja wiem, wszyscy nauczyciele tak straszą, a dalej w szkole i tak wszyscy notatki dyktują, podają zagadnienia do sprawdzianów itd. Ja uważam że to w gimnazjum było gorzej niż teraz ;-)
Marta7654 - 2011-10-27, 14:52

przecież wszystko jest okey i nikt nam nic nie komplikuje a od tego jes forum zeby tutaj pytac .. ;-)
jak sie układa zdania twierdzące to jaki ma byc ich szyk ?
na drugim miejscu czasownik posiłkowy a na koncu imieslow to wiem na pewno ;-) a co z resztą?

Greif - 2011-10-27, 15:16

Podmiot zawsze obok czasownika ODMIENIANEGO, a reszta żeby logicznie grała (np. "czekałem na ciebie", a nie "czekałem ciebie na") i zmieściła się przed imiesłowem.
Zasady są takie same jak w zwykłych zdaniach, tylko ten dodatkowy imiesłów na końcu.

Najbezpieczniej zacząć od podmiotu, ale nie jest to konieczne, np.

Ich bin gestern mit meinen Eltern nach Australien geflogen.
albo
Gestern bin ich mit meinen Eltern nach Australien geflogen.
albo
Mit meinen Eltern bin ich gestern nach Australien geflogen.
albo
Nach Australien bin ich gestern mit meinen Eltern geflogen.

To są wszystko poprawne zdania, a szyk zależy od pytania, jakie ktoś zadaje, czyli kiedy, dokąd i z kim ktoś leci. :-)

Ever - 2011-10-27, 15:25

Ja już się mogę pochwalić, że do sprawdzianu jestem przygotowana. I git.
Słonko, nie czepiaj się tak naszego kochanego wychowawcy (w tym zdaniu nie było ani grama ironii).

P.S. Tak właściwie to zabawnie będziemy wyglądać, pisząc ten sprawdzian w tych wszystkich dziwnych strojach (Rolnik psychopata nadchodzi :mrgreen: )

Greif - 2011-10-27, 15:52

Spoko, ale jak mówiłem, teraz będzie inaczej, jeśli chodzi o naukę. :-)
słonko - 2011-10-27, 16:10

Nie tyle się czepiam, co po prostu śmieszy mnie już to, jak nauczyciele w gimnazjum straszyli nas szkołą średnią ;-) ;-)
Marta7654 - 2011-10-27, 16:53

ja tam nie wnikam ..

znalazłam bardzo fajną strone jakby ktos chcial z cwiczeniami z tego tematu
http://www.niemiecki.ang.pl/cwiczenia/gramatyka
;-)

Tofik - 2011-10-27, 18:40

Faktycznie się pozmieniało... My czegoś takiego nie braliśmy w gimnazjum :-P Czuję się niedoinformowana :mrgreen:
Nie powiedziałabym, że w gimnazjum było gorzej :-/ Ja mam teraz np. przygotować koledze/koleżance sprawdzian z niemieckiego. :mrgreen: :-P Taa... i co jeszcze? Może potem sprawdzić? :mrgreen:

Ever - 2011-10-27, 18:53

Greif napisał/a:
Spoko, ale jak mówiłem, teraz będzie inaczej, jeśli chodzi o naukę. :-)

I to mi się akurat nie podoba, ale nie pozostaje mi nic innego jak się do tego przystosować.
słonko napisał/a:
Nie tyle się czepiam, co po prostu śmieszy mnie już to, jak nauczyciele w gimnazjum straszyli nas szkołą średnią ;-) ;-)

Teraz zapewne straszą Was maturą i studiami, prawda?

słonko - 2011-10-28, 07:09

Owszem chociaż matury się tak nie boję. Poza ustnym angielskim, którego totalnie nie umiem.... Chciałam nie uwierzycie ale zdawać niemiecki, lecz później nie mam możliwości go kontynuować na studiach, więc odpada...

Tofik, a jaki materiał do sprawdzianu? Razem coś na pewno wymyślimy :mrgreen:

Tofik - 2011-10-28, 18:51

Słonko, nie jest to trudne, jakieś podstawowe zdania mają być... ;-) Ale chodzi mi o sam fakt, że mamy sobie sami przygotować sprawdziany :-P
Kris - 2011-11-03, 22:41

Spokojnie zdasz ustny. 30% to masz 6 punktów zdaje się, teraz bym to zdał... :oops:
Marta7654 - 2012-05-23, 20:24

pytanie mam. jesli mamy wpisac cos w mianowniku lub w bierniku . na jakiej zasadzie mam zdecydowac ktory przypadek ? z kontekstu zdania no nie ? to trzeba te zdania rozumiec jeszcze, hmm
Greif - 2012-05-23, 22:00

Trzeba umieć znaleźć CZASOWNIK i go rozumieć, najczęściej to wystarcza, żeby na 99% wstawić dobrą końcówkę.
A jeśli już nie rozumiesz znaczenia czasownika, to trzeba się nauczyć, które wymagają biernika, zresztą podobnie jest w polskim (np. brauchen - potrzebować, haben - mieć, itd.)

Ich habe (wen?was?) einen Hund.
Ja mam (kogo?co?) psa.

Er trägt (wen?was?) einen schicken Anzug.
On nosi (kogo?co?) elegancki garnitur.

Marta7654 - 2012-06-14, 15:50

ten tekst co pan dal do przetłumaczenia to jak to bd wygladac przy odp ? ze ja mam panu przetłumaczyc ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group